Ieri seara (in jur de 10) am pacatuit cu 2 cartofi copti cu margarina si branza de casa. Si poate si cu 2-3 bucatele de turta dulce :D. Nu ma simt vinovata, dat fiind faptul ca am mentinut linia dietei mancand alimente naturale – inafara de margarina, desigur (totusi, e un plus ; de obicei ingurgitam chipsuri, prajituri din comert si alte nebunii). In plus, azi am avut scaun (stiti la ce ma refer), lucru care se intampla destul de rar de cand am inceput sa mananc calculat – obisnuiam sa mananc intre 3000 si 5000 de kcal pe zi. So do the math!

Azi am mancat asa :

la 9.30 – un iaurt Danone Tiramisu, 120 de kcal.

la 11.30 – mi s-a facut o pofta de cartofi prajiti… Eu sunt maniaca obsesiva, iar daca nu imi satisfac poftele, se intampla ca acestea sa rabufneasca fix in miezul noptii. Asa ca am curatat un cartof mediu (150-200 gr), pe care l-am prajit in ulei de floarea soarelui (cantitate limitata si uleiul – de obicei prajeam in litri de ulei), iar alaturi am pus o salata verde preparata cu o lingura de ulei de masline, putin mai mult otet (ador gustul acru), putina sare si 3/4 lingurita zahar dizolvat in otet. Dupa ce s-a prajit cartoful, l-am scos din tigaie intr-un bol tapetat cu servetele absorbante. Prin presarea servetelelor am absorbit uleiul de la suprafata, ceea ce inseamna grasimi inutile evitate.

Am mancat cartoful prajit impreuna cu salata, si pot sa zic ca mi-am satisfacut pofta si am avut parte de un pranz delicios.

Asocieri gresite ale cartofilor prajiti : cu oua, branza, carne, etc. Este de preferat sa mananci o salata sau legume alaturi de cartofii prajiti, in cazul in care nu va place sa ii mancati goi.

In cazul in care alaturati o salata cu dressing (ulei, otet, sare, etc.) evitati sa mai condimentati cartofii (chiar si cu sare).

Asadar, nu va abtineti din a manca ce va place. Doar consumati cu cap – in cantitati limitate si alaturand alimente sarace in grasimi si calorii.

Nu stiu despre altii, dar eu daca nu mananc ce am pofta intr-un anumit moment, transform abtinerea intr-o drama obsesiva, cu rabufniri in miezul noptii… Asa ca prefer sa consum in timpul zilei, cand caloriile sunt mai usor de ars. Eventual, inaintea exercitiilor fizice.

Cu toate astea, tineti minte : cartofii prajiti nu sunt sanatosi, deci evitati sa mancati mai mult de 2 ori pe saptamana. Ce bine ca poftele mele nu sunt constante si repetative! :))

S-a intamplat sa fac acelasi liceu cu un faimos manechin roman, si anume Ramona Tibrin, pentru cine cunoaste lumea fashionului.

Ramona a fost „antrenorul” nostru pentru balul bobocilor. Ea ne-a ajutat cu sfaturi de dieta, sport, mers scenic, etc. Ea avea 19 ani, noi 15. Am observat cum se hranea Ramona, o persoana foarte pofticioasa din fire, iubitoare de chipsuri, ciocolatele, biscuitei de tot felul si alte minunatii de pe piata. Scriu cu liniuta, sa fie mai simplu de retinut :

-Nu consuma sucuri, doar apa si ceaiuri. Doar pentru ca mananci cartofi prajiti nu inseamna ca trebuie sa bei si o sticla de cola. Prima luna in care renunti la sucuri, va fi un chin, dar dupa aceea va veni natural. Saptamana trecuta am fost la o terasa. Unii beau cafele, altii sucuri, eu am VRUT sa beau apa.

– Manca mai multe mese pe zi, doua dintre ele fiind situate dimineata in jurul orei 9 si la pranz, in jurul orei 12-13. Acestea erau mesele la care consuma ce vroia (in limite acceptabile, acum sa nu intelegem ca putem manca 3 ciocolate si 2 galeti de Finetti). De exemplu, la prima masa o punga de 100 gr. de chipsuri, iar la pranz o punga de biscuiti cu ciocolata.

INSA…

Dupa aceste doua mese calorice si nesanatoase, restul zilei manca supe si carnuri slabe, lactate degresate si salate.

Este o dieta potrivita pentru cei pofticiosi, care nu se pot abtine de la dulciuri si snacksuri.

Dieta poate fi personalizata imbinand principii alimentare :

De exemplu, cartofi prajiti (ca tot suntem pe subiect) de 2 ori pe saptamana, mancati inainte de ora 14.

Sau o ciocolata (intreaga, inchipuie-ti!) mancata dimineata, in ziua in care stii ca ai programate exercitii riguroase.

Adapteaza dieta nevoilor si preferintelor tale. Lupta cu kilogramele nu trebuie sa fie un chin neaparat. Desigur, fata de un regim drastic, rezultatele apar mult mai lent. INSA… Sunt de lunga durata, iar tu nu ramai bolnava, flamanda sau anemica. In plus, te alegi si cu un stil de viata sanatos.

Imagineaza-ti cum te vei simti cand vei afisa un abdomen tonifiat si lipsit de grasime, in aceasta era a adolescentilor suprasaturati de fast food-uri si sedentarism.

Spor la slabit!

Despre lenarom

Am douazeci de ani si cateva kilograme in plus de care doresc sa scap. Blogul acesta a fost creat pentru a imi impartasi experientele, precum si retete dietetetice.

Lasă un comentariu